Engine Management eCtune , Crome , AFC , FMU , Zdyne , Hondata , EMS , TE , Uberdata Anything to control your fuel, spark needs!

FMU + FPR Question

Old 11-07-2005, 04:22 PM
  #1  
0.5 BAR
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 187
Default FMU + FPR Question

ive got FMU 12:1 + missing link + T3
comming up: IC, charge pipes external WG @ 6psi, oil shizzle.

Do i need a FPR? or is a better fuelpump good enough? (dunno what fuel pump)

2nd Q

what happends if i have a fuelpump supplies more fuel, do i run rich @ no boost?
thanx
taiajam is offline  
Old 11-07-2005, 04:32 PM
  #2  
3.0 BAR
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 2,612
Default Re: FMU + FPR Question

with a bigger fuel pump your gonna run just a little rich at no boost but not too rich. you should ditch the fmu and get a vafc and dsm 450s
robs99si is offline  
Old 11-07-2005, 04:48 PM
  #3  
3.0 BAR
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 3,207
Default Re: FMU + FPR Question

Originally Posted by trebor_nordap
with a bigger fuel pump your gonna run just a little rich at no boost but not too rich. you should ditch the fmu and get a vafc and dsm 450s
.
if he's gonna spend any xtra money on anything it should be a chipped ecu.
turboDA6 is offline  
Old 11-07-2005, 05:07 PM
  #4  
0.5 BAR
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 187
Default Re: FMU + FPR Question

ive already got the fmu + missing link for cheapy 180 euro (netherlands) lucky me
chipping is about 500+ euro so no option for me. if i could chip my self i would, but pmgfi.org is to complicated for me.

so im sticking with the stupid FMU,

is it really needed to have a bigger fuel pump?
howmuch does the stock pumps? howmuch do i need?

what about another fpr? not needed?

D16z2 SOHC 1.6
taiajam is offline  
Old 11-07-2005, 05:52 PM
  #6  
3.0 BAR
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 3,207
Default Re: FMU + FPR Question

Originally Posted by jagojon3
Yes a bigger fuel pump will probably be needed to supply the high pressure that the fmu will be creating. And no, you will not need a separate fpr. Your fmu is an fpr, just one that is dependent upon boost.
damn, 80 bux US is 500+ in euro? im savin up n movin there lol. ill be rich biatch

man it cost about 90 tops and with a chipped ecu u dont need to upgrade ur fpr or fuel pump. just the injectors which u could prolly have enough money if u sell what u have.
turboDA6 is offline  
Old 11-07-2005, 06:59 PM
  #7  
0.5 BAR
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 187
Default Re: FMU + FPR Question

yeah tuning in the netherlands sux bigtime, 1st of all there is no lots of tuning, its kinda starting here, most of the ppl have k&n filters an nice muflers, and thats it or some light weight flywheels or in some exceptions preformance cams, chippin is so damn expensive. damn 90 bux, what do they dow ? ill give you 150 if you come over here and chip my ecu its probably only a base map? or dyno tuned? 1 dyno run is abou 45 bux or unlimited for 1 hour 200 orso. and then the crap begins..

back ontopic.

so ill be needing a fuelpump. what would yall recommend? heres my setup
D16z2
T3 12psi
FMU 12:1
missing link
IC
charge pipes
Oil stuff
equal length manifold (gonna design 1 my self) ill post pix when im starting this.
ext wg @ 6psi or less
98 octane fuel


what kind of a fuel pump do i need? can i buy it @ my local honda dealer/store like a interga pump? or a crv pump?
or just an aftermarket?

thanx for the replies
taiajam is offline  
Old 11-07-2005, 07:02 PM
  #8  
0.0 BAR
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 0
Default Re: FMU + FPR Question

fmu +fpr= KABOOM
90accordIHI is offline  
Old 11-08-2005, 12:19 AM
  #9  
3.0 BAR
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 3,207
Default Re: FMU + FPR Question

Originally Posted by taiajam

T3 12psi
ext wg @ 6psi or less
did anyone else catch this? a t3 at 12psi then ext wg at 6psi? pick one buddy lol...

get an inline fuel pump when using the fmu.

if you chip ur ecu its with a basemap which is better then a fmu. i drove on a basemap for over a year. it costed me 80 bux + shipping. thats it... no need to pay anyone to come over n do it for u, jus send it out, get it done, they send it back, ta da... if u chip ur ecu spend money on injectors instead of fuel pump.
turboDA6 is offline  
Old 11-08-2005, 07:46 AM
  #10  
0.5 BAR
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 187
Default Re: FMU + FPR Question

the internal wg is set @ 12 psi and that is to much boost 4me.
so im using an external wg @ 6psi max.. this is because the internal wg is not adjustable, + i have more faith in an external wg + it looks nice

mayB chippin'is a better option afther all. but running on a basemap, is still crappy, and probably i can figuer it out my self to put a basemap on my ecu with an eprom. running on a basemap still isnt the best there is. ill probably chip my next car/ecu when im going to buy a newer car.

i have an spare ECU from a CRX 88 PM7-B020. i never triend using it in my civic 1.6 SOHC D16z2, it probably fit or go well.
this ecu is hard to chip. and that sux. i do have software to make the binfiles and stuff. but i dont have a burner
and a dyno, and no WB O2 sensor an cables to the laptop.

ill buy a fuelpump. whats the difference between an inline pump and a fuel pump? (my english isnt that good)

what fuelpump is recommend?
taiajam is offline  

Thread Tools
Search this Thread
Quick Reply: FMU + FPR Question


Contact Us - Sitemap - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.